Orff Deneyimi

Avusturya Orff-Schulwerk’in resmi üyesi olan okulumuzda on yıldır bu yaklaşımı kullanıyoruz. Orff pedagojisini uygulamak ve yaygınlaştırmak adına büyük bir heyecanla çalışıyoruz. Fakat iş, bu yaklaşımı velilerimize tanıtmaya gelince içimizdeki heyecanı sözlere dökmek o kadar da kolay olmuyor. Ne şekilde anlatırsak anlatalım Orff’un tanımını yapmaya yetmiyor. Biz de farklı bir yol izliyoruz; onlara Orff’u yaşatıyoruz.

Her yıl velilerimize Orff’u deneyimletmek amacıyla bir yaşantı grubu oluşturuyoruz. Bu yıl altıncı grubumuzu bir araya getirdik. Enerjisi ve katılımı çok yüksek bir toplulukla, Eğitim ve Orff Koordinatörümüz Filiz Yaşar ve müzik öğretmenimiz Aylin Şenol eşliğinde birbirinden keyifli oyunlar oynadık. Orff’un ne olduğunu, neyi hedeflediğini ve çocuklara ne gibi kazanımlar sağladığını aktarmaya çalıştık velilerimize.

Filiz Hanım, okul öncesi eğitimin amacının çocuklarda beceri gelişimi sağlamak olduğunu aktardı. Çalışmanın genelinde kinestetik zeka, yani çocukların sosyal iletişim içerisinde kendilerini ifade ederken bedenlerini kullanma becerileri üzerinde durdu. Velilerimiz için hazırladığı Orff oyunlarında, aynı oyunları çocuklar oynarken eğitimcilerin neleri gözlemlediğini anlattı. Kinestetik zekanın desteklenmesinin ileri yıllarda çocukların okul performansını nasıl arttırdığını aktardı.

DSCF5167

Çocukların ekranlarla iç içe ilerleyen yaşamlarında görüş alanlarının daralmasına bağlı olarak bedensel algılarını kaybetmeye başladıklarını anlatan Filiz Hanım, katılımcılara kayak yaptırdığı ve bol bol da düşmelerini sağladığı bir oyunda Orff’un beden farkındalığını nasıl geliştirdiğini gösterdi.

DSCF5197

Son olarak dinleme becerisinin geliştirilebilir olduğunu vurgulayan Filiz Hanım buna yönelik bir çalışma gerçekleştirdi. Bahçesindeki çın çın çiçeğine ulaşmaya çalışan kör bahçıvanın esen rüzgarın sesine rağmen onu duyma çabasını deneyimletti velilerimize.

DSCF5204

Bu yılki Orff yaşantı grubumuzu öncekilerden farklılaştıran, Filiz Hanım’a müzik öğretmenimiz Aylin Şenol’un da eşlik etmesiydi. Aylin Hanım Orff’u müzik yönüyle değerlendirdi.  Orff yaklaşımının köşelerine dil becerisini, hareketi ve dansı yerleştiren Aylin Hanım tam ortalarından ritmin ve müziğin çıktığını anlattı.

DSCF5152

Aylin Hanım anne ve babalardan, dinledikleri müziğin her bir cümlesi için farklı hareketler belirlemelerini istedi. Böylece velilerimiz birlikte bir dans ve ritm oluşturmuş oldular. Ardından kendilerine verilen üç kelimeden yola çıkarak önce dansa, ardından ritme ulaştılar.

DSCF5180

DSCF5187

DSCF5189

Bu yılki Orff yaşantı grubumuzun finali Aylin Hanım’ın planladığı keyifli bir dansla gerçekleşti. Yine müzikteki cümleleri takip eden velilerimiz kendilerine aktarılan figürleri birleştirdiklerinde güzel, uyumlu ve eğlenceli bir dans ortaya koydular.

DSCF5226

Hepimiz adına keyifli bir pazar günüydü. Çoğunluğunu yeni velilerimizin oluşturduğu katılımcılarımız, hiç tereddüt etmeden bütün oyunlara ve danslara katıldılar. Orff yaklaşımını tanımak adına epeyce ter döktüklerini söylesek abartmış olmayız. Sergiledikleri yüksek enerji için tüm velilerimize teşekkür ediyoruz. Çalışmanın sonunda onlardan aldığımız geri bildirimler, Orff yaklaşımı ile ilgili net bir fikir oluşturduklarını gösterdi bizlere. Bundan daha mutluluk verici ne olabilir ki?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: